יום שבת, 2 במאי 2009

קוסקוס



אוכל זה דבר שמאחד

אין מה לעשות אנשים אוהבים להיפגש לצחוק להנות ולאכול.
אוכל גורם למצב רוח טוב, ובכלל אם לאורך השנים שמים לב, חגים תמיד חוגגים סביב אוכל.

ככה אצלנו במשפחה תמיד היה, אמא שלי ידעה שבזכות האוכל כולנו נאסף ביחד נשב נצחק נאכל ונהנה
ופעמיים בשבוע יש קוסקוס - מפגש אוכל עם כל האחים.
יום שלישי ויום שישי ימי הקוסקוס..

אחחחח, הדבר הראשון שאני חושבת עליו ברגע שהמטוס נוחת בישראל זה הקוסקוס של אמא שלי
גרגירים חמים - יהלומים אמיתים.

כיון שבימי שלישי ושישי קצת קשה לי להגיע בימים אלה למפגשים , החלטתי להכין לבד את הקוסקוס בבית.

תוספות שהולכות נפלא עם קוסקוס יכולות להיות תבשיל בקר תפוחי אדמה שעועית וכמון, מפרום תפוחי אדמה או חצילים או מרק עשיר בירקות עם עוף.

לא קשה באמת שלא, לא משתווה לשום קוסקוס שטעמתם
צריך רק את הסיר המיוחד ואת מסננת הנפה ויש קוסקוס בטעם של עוד..

קוסקוס של אמא

1 ק"ג סולת (מחולק ל-3, הרבה יותר קל לעבוד ככה)
1/4 כוס שמן
מלח
3 כוסות מים

לשפוך על גרגירי הסולת 1/3 כוס מים ובעזרת האצבעות לעבד לגושים קטנים
ככה להמשיך עם יתרת הסולת.

עיבוד סולת בעזרת הידיים

להעביר למסננת הנפה ובעזרת היד לסנן לקערה אחרת.

סינון בנפה

לשפוך 1/4 כוס שמן ומעט מלח ולערבב היטב.

שמן ומלח

בסיר התחתון של הקוסקוס למלא מים ולהביא לרתיחה
לשפוך את גרגירי הסולת לסיר העליון ולבשל במשך שעה.

סיר קוסקוס (בסיר התחתון מים, בסיר העליון הקוסקוס)

אחרי שעה להוריד מהאש, להעביר לקערה ולשפוך 1 כוס מים, בעזרת כף לפתוח את הגרגירים (לערבב)

פתיחת הגרגירים


לבדוק שיש מספיק מים בסיר הקוסקוס התחתון, אם אין להוסיף ושוב להביא לרתיחה.

ברגע שהמים רותחים להעביר את הקוסקוס שוב לסיר העליון ולבשל 45 דקות נוספות.

להעביר את הקוסקוס לקערה נקיה, לרסס כוס מים מעל קוביה של מרגרינה ולערבב בעזרת מזלג להגיש ולהתענג.


קוסקוס מוכן

17 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נראה מעולה יקירתי! אני מאוד אוהבת קוסקוס, ולצערי הרב מעולם לא יצא לי להכין - לי יש סבלנות רק למתוקים, וחבל כי אני לעולם אעדיף "אוכל" אמיתי:-)
הקוסקוס נראה מעולה, תודה רבה על המתכון והתמונות המקסימות!
נטלי

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

איזה קטע !!!
עכישו סיימתי להכין רשומה בדיוק על קוסקוס , שמלווה בכמה תמונות עם כל השלבים.
תראי מה זאת טלפתיה בין שתי אחיות, אה?...
עכשיו אחכה עם הרשומה הזאת, עד שיעבוק זמן ....
מאמי, הקוסקוס שלך נראה פצצות והמתכון נפלא !!!
התמונות מרהיבות וכפרה על הידיים השקסיות שלך.
אני מטורפת עליך !
פשוט חולה עליך.
מלכת המטבח את.
אוהבתותך נשמה.
מאוד.
עוד תראי... יגיע הרגע שאוכל צלחת קוסקוס אצלך...
נשיקות מיליידי.
ארי.

Gal Cohen אמר/ה...

OMG! Best COUSCOUS everrrr! I really do believe that Safta Sophie will be very proud of you!EMA I love you so muchh! thanks for all the food<333

מרילין איילון אמר/ה...

אחח, כמה שאני אוהבת קוסקוס, תודה על הצילומים והגעגועים!

אנונימי אמר/ה...

יו.... אחותי ממש קוסקוס אמיתי חכי שאני יראה לאמא שלנו היא תיגנב על אמת, נראה לי שאת מתחילה לערער לה את הביטחון...(אחרי הבסטיל...)
ממש כל השלבים אחד על אחד כל הכבוד אחותי חשבת על איזה מסעדה טריפוליטאית בלב פייאר-לון?
נ.ב
יש לנו אותו לק
אוהבת אותך אחותך (על אמת לא כמו המתחזות פה)
נשיקות
חן ישראל

Roniti אמר/ה...

תודה לך נטלי :}
בטוחה שיום אחד תמצאי את עצמך "משתעשעת" באוכל אמיתי.

שבוע קסום :)

Roniti אמר/ה...

ארי מתוקה שלי, לכי לבלוג שלך ותפרסמי את הקוסקוס שלך
אין פה זכויות יוצרים והכיף הכי גדול שאפשר מאותו מרכיבים להכין מנה שאולי אפילו לא דומה, כל אחד לפי העדה האהבה והמטבח שלו.
מפרגנת לך
נשיקות נשיקות
}{

Roniti אמר/ה...

Gali sheli, I'm reading your comment with tears, all the hard work and effort worth!!
I love you big boy and proud of you
thank you for the warm words
ema.

Roniti אמר/ה...

תודה מרילין יקרה
:}

Roniti אמר/ה...

אחותתתתתתתתתתתתתתי
כפרה שלי
תמיד לא משנה מרחק שעות או מיקום אנחנו נחשוב ונעשה אותו דבר
לאמא שלנו אין תחליף ולא יהיה בחיים, אני מנסה להחדיר את האהבה והשורשים לבנים שלי דרך האוכל המדהים שלה!!!

bigjack אמר/ה...

אין כמו קוסקוס ביתי של אמא
גם אצלי בתכנון כבר הרבה זמן ל"סחוב" ממנה את הסירים והמסננת ולהכיןפעם אחת כמו שצריך.
הקוסקוס שלך נראה מזמין ומשגע
♥♥

fairy_mi אמר/ה...

כיאה לפולניה כשרה חייבת לומר שמעולם לא הכנתי קוסקוס לבד.
רק משקית, אבוי לבושה.
אבל אין ספק שהקוסקוס האמיתי נראה מצוייןןןן!
בדיוק ראיתי השבוע תכנית מדהימה על אוכל מרוקאי וכבר אז ממש נהיה לי חשק להכין
ועכשיו הוא גדל פי כמה.
יש לך קוסקוסייר בבית?

רבקה אמר/ה...

נראה משובך!

Roniti אמר/ה...

תודה צחי :}
לך על זה, עם כל התוספות המדהימות שלך הקוסקוס יהיה התוספת הכי מתאימה!

Roniti אמר/ה...

חחחח
ענבלי אם תראי את הרשימות שלי כשאני מגיעה לישראל לא תפסיקי לצחוק - צובטן למעמול, סירים לקוסקוס, נפה ..
ומה שחסר שולחים :}}}

גם אני פולניה לפעמים (אל תגלי לאף אחד אבל..)

Roniti אמר/ה...

תודה רבקה יפה שלנו
מקווה שאת מרגישה היום טוב יותר.

חיבוקים }{

אנונימי אמר/ה...

כתוב במתכון 3 כוסות מים. אם על כל שליש קוסקוס שמים שליש כוס מים זה סך הכל כוס מים. אחרי האידוי כוס נוספת. סך הכל שתי כוסות. מתי משתמשים בכוס השלישית?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife