יום שלישי, 5 במאי 2009

עוגת תפוחים



אם אפשר היה להעביר טעמים וריחות דרך פוסט...

יש עוגות שאף פעם לא יאכזבו - מסוג העוגות שתמיד יצליחו ויקצרו מחמאות

בגלל שקניתי תבנית סיליקון חדשה הייתי חייבת להכין את עוגת התפוחים המדהימה הזאת
לא מפוארת בלי קרמים ועיטורים מיוחדים אבל עם טעם שמשאיר חשק לעוד..


מה שכיף בעוגה הזאת שהיא קלה מאוד להכנה, כיון שמשתמשים בשמן היא גם מתאימה לסיום ארוחה בשרית.

לא תתחרטו, לכו לחתוך תפוחים ותכינו ממש עכשיו, החבר'ה יגיעו בעקבות הריח הממכר ולא יזוזו מהתבנית..

עוגת תפוחים בחושה
קערה מספר 1

4 תפוחים גרנד סמית מקולפים וחתוכים לחתיכות קטנות
3 כפות סוכר חום
1/2 כוס יין אדום מתוק (יין לקידוש מתאים)
1/2 כוס צימוקים
1/2 כוס אגוזי המלך
1/2 כפית קינמון

קערה מספר 2 (קערת המיקסר)
4 ביצים שלמות
1 ו-1/2 כוסות סוכר
3/4 כוס שמן
2 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפיה
מעט מלח

להשרות את התפוחים קינמון צימוקים יין וסוכר חום בקערה לשעה לספיגת הטעמים.

בקערת המיקסר (קערה מספר 2)
לערבל ביצים עם סוכר לתערובת חלקה, להנמיך את המהירות ולהוסיף קמח, אבקת אפיה מעט מלח ושמן ולערבל היטב
(התערובת תהיה מעט סמיכה, זה בסדר).

לערבב את בלילת הבצק עם קערת התפוחים עד שהכל מתערבב לחלוטין.

להעביר לתבנית משומנת ולאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-45 דקות עד שעה או עד שבסיס העוגה מזהיב וקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

לקרר ולהגיש בתוספת כדור גלידה וניל או מעט אבקת סוכר מעל.

בתיאבון!

15 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נראית מעולה! אני מאוד אוהבת עוגות תפוחים, תנוסה בקרוב!
תודה רבה על המתכון והתמונות המקסימות!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

שמונה עשרה חמסיקות על שתי ידייך!
קמתי כעת (השעה עוד מעט חמש וחצי בארץ הקודש). הראלי סיים לאכול והנה אחרי יום וחצי בלי טיפת זמן מחשב- אני פה.
כן, לכמה דקות כי הבית מלא אבק אחרי סופת הגועל נפש שהייתה אתמול ושלשום ואין ברירה... לפעמים צריכים גם קצת לנקות (לא הרבה...). אז יש לי זמן לשבת איתך עד שאסיים את הקפה של הבוקר ואעוף לסמרטוטים ולחומרי הניקוי...
צ'מעי אוחתי, העוגה הזאת נראית שווה ברמות הזויות ואת יודעת מה? נראה לי שאפתיע את הבעלול ואכין עכשיו ועד שהוא יקום תהיה לו עוגה- עוגה לקחת לעבודה.
מה את אומרת? הסמרטוטים יכולים לחכות נכון?
כןןןןן, זה מה שאעשה.
יאללה עפתי המטבחה.
אשוב לספר לך איך יצא....
חולה עליך .
לגמרי.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

סאמאקקק... אין לי גראנד סמיט, יש לי צהובים רגילים.
מה את אומרת? שאנסה בכל זאת?
יאללה... אבא באב אללה... אני הולכת לנסות !
עוד אשוב.....
בחיבק, אמרתי כבר?

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

היא יצאה!
היא יצאה!
היא יצאה!
מהתנור....

כפרה עליך, עליה, ועגם עלי שאני כזאת אישה טובה לבעלי (נראה לך שהוא יסכים לי לקנות את הנעליים ההן ב- 500 ש"ח?, לא, אה?... לא חשוב... לפחות ניסיתי).
איזה ריח בבית, אוחתי....
ווואי !
יאללה הולכת להכין עוד אחת לעצמי. אני מריחה אורחים היום....

נשיקות מלכתי השקסית !

אנונימי אמר/ה...

אחותי שתהיה לי בריאה מה זה עוגה איזה ריחות התפוחים הקינמון גרמו לנו לאיבוד חושים, אפילו ג'וק (כלבי הנאמן) הסתובב עם עינים מזוגגות,
אחותי תבורכי הטעם גן עדן ממש נמס בפה
שאפו אחותי
נשיקות חן ישראל

fairy_mi אמר/ה...

פונצ'ית, תמורת כאלה עוגות כל יום אני שולחת לך תבניות חדשות :)
עוגות תפוחים הם אחת החולשות הגדולות שלי...
ואי אפשר להאשים
קשה להתעלם מעוגת תפוחים חמה שמבשמת את כל הבית בנוכחותה... :)
נראה מעולהההה!

Roniti אמר/ה...

תודה נטלי :}
היא באמת עוגה שווה
מבטיחה לך הנאה טעימה.

חן חן!

Roniti אמר/ה...

ארי מתוקההההה
תודה לך על המילים החמות תמיד
כמה כיף שאת פה.
וכן, הסמרטוטים תמיד מחכים לנו, למרות שלפעמים אנחנו גם מנסות להתעלם מהן :}

Roniti אמר/ה...

כן לדעתי גם אפשר בתפוחים צהובים רגילים, יצא לך טעים ביותר לדעתי.

Roniti אמר/ה...

וואווו איזה כיףףףףףףףףףףףף
ספרי לי איך הטעם
ובטח שהוא יקנה לך מגיע לך!

Roniti אמר/ה...

חן אהובה איזה כיף
נכון עוגה ששוה להתעלף ממנה?
אוחחח כמה שהתגעעגעתתגתי לג'וק הקטן
נשיקות נשיקות נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיה
אכן יש משהו קסום ומנחם בעוגות תפוחים משהו שנותן אוירה וחם של בית.
חחחחחחחח גם האיש שאיתי אומר את זה,
את יודעת פה חוגגים ביום ראשון יום האם והנסיכים שלי מתכוונים לקנות לי gift certificate for William Sonoma - מה דעתך? מתנה עבורם או שזה באמת עבורי ????
:}

Unknown אמר/ה...

יופי של עוגה! מתכוונת להכין.

אפשר, בבקשה, לדעת מה מידות התבנית? תודה.

Roniti אמר/ה...

היי אסתר, תודה רבה
גודל התבנית 25 ס"מ על 25 ס"מ.

בהצלחה
שבוע טוב :}

Krispina אמר/ה...

אני מכינה עוגת תפוחים בחושה שכבר חרשתי עליה, עניין אותי השילוב של היין המתוק בתוך המתכון, בהחלט הולכת לנסות את המתכון הזה ואולי אחרוש גם עליו!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife