יום חמישי, 7 במאי 2009

עוגיות לימון פיסטוק


יש מתכונים שאני רואה ויודעת שהם מתכונים מנצחים - יודעת שאלה מסוג המתכונים שאני אכין בעתיד, רק לא בטוחה מתי..

כשטל מ"מה יש לאכול" הביא מתכון משגע של מרתה סטיוארט וכתב בבלוג שלו לרוץ ולהכין את העוגיות האלה, הגבתי לו שאני רק צריכה לקנות מצרכים ואני בטוח אכין אותם והתכוונתי במלוא הרצינות לכך.

אני אוהבת שילובים של לימון בעוגות ובעוגיות, והעוגיות שלו נראו כל כך טוב, כל כך מזמינות כל כך טעימות שלא יכולתי לחכות לרגע בו אכין אותם , טל צדק ובגדול.
לרוץ להכין אותם
נהדרות ויפיפיות וכמו שכבר כתבתי, טעימות בניחוח לימוני ושילוב של פיסטוקים - אחחח..
עוגיות לימון פיסטוק
1 כוס קמח
3/4 כוס קורנפלור
1/2 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
110 גרם חמאה רכה (חצי חבילה של מאתיים גרם ועוד ס"מ)
1/2 כוס סוכר
2 חלמונים
5 כפיות גרידת לימון (מלימון אחד גדול)
1 כפית תמצית וניל
150 גרם אבקת סוכר
2 ו-1/2 כפות מיץ לימון טרי
100 גרם פיסטוקים קלויים לא מומלחים וקצוצים.

אופן ההכנה

  • לערבב בקערה את הקמח, קורנפלור, אבקת אפייה ומלח עד לקבלת תערובת אחידה ואוורירית.
  • להקציף את החמאה והסוכר עד לקבלת תערובת אוורירית ואז להוסיף את החלמון, גרידת לימון והוניל. להקציף עד שהתערובת מתאחדת.
  • להנמיך את מהירות המיקסר ולהוסיף את הקמח. לעבד עד קבלת תערובת אחידה.
  • לשטח את הבצק לדיסקה ולשמור עטוף בקירור במשך שעתיים.
  • לרדד על משטח מקומח ולקרוץ עיגולים. בתוך כל עיגול, לקרוץ עיגול קטן. לחזור על הפעולה עם שאריות הבצק.
  • לאפות בין 5 ל-10 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, עד שהעוגיות מתחילות להזהיב.
  • להוציא מהתנור ולצנן על רשת צינון.
  • לערבב את אבקת הסוכר עם הלימון עד קבלת תערובת משחתית.
  • כאשר העוגיות קרות לגמרי, לטבול את החלק העליון של כל עוגיה בקרם ולבזוק פיסטוקים גרוסים.

8 תגובות:

טל אמר/ה...

אכן, עוגיות מעולות ואצלינו אהובות מאוד.
מעבר לטעמן המעולה, מה שטוב בהן, שגם בלי הפיסטוקים, העוגיה עצמה מאוד טעימה.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

כמה שהן נראות יפות!
אף פעם לא ראיתי כאלו עוגיות.
הן נראות סלייסים של תפוחים, איזה קטע !
אחותי, הן מדהימות !!!
אני עכשיו בקטע של עוגיות, מכל הסוגים ובכל הטעמים.
אני הולכת לנסות אותן.
אדווח לך.
נשיקות סיס.
אני אוהבת אותך הכי הרבה שבעולם.
אה, שכחתי, כמה שאני סתומה!!!
העוגה שלך... התפוחים, היא יצאה... למות !!!!
את לא מבינה כמה שהיא יצאה פצצות.
אני הולכת להכין אותה שוב ואז אצלם שוב (הפעם בלי פלאש ואז אעלה לבלוג עם קישור אליך מלכתי האהובה).
אה, לא היו לי תפוחים ירוקים , רק צהובים, אבל עדיין היא יצאה בת זונה של עוגה.
שתדעי...
ואל תגידי לי לא לקלל, כי עוגה בת זונה זה לא בדיוק קללה...
טוב?
זהו.
זה מה שהיה לי לומר לך...

fairy_mi אמר/ה...

גם לי העוגיות הללו קרצו כבר מהרגע הראשון...
רואים לפי המתכון שהן מנצחות, בהחלט!
נראה מעולה יקירה, יפות וטעימות.
תודה על ההמלצה החוזרת
ולשם זכויות יוצרים יש לציין שהמתכון שייך למרתה סטיוארט האגדית.
שבוע נפלא!
ענבל

Roniti אמר/ה...

תודה טל
אכן עוגיות נפלאות.
התחסלו מהר מדי :}

Roniti אמר/ה...

ארי מקסימה מצחיקה תמיד
אוויש כמה שאת נהדרת
שמחה שאהבת
נשיקות נשיקות נשיקות!!!

Roniti אמר/ה...

שבוע קסום לך פיה
לגמרי עוגיות שקורצות ומתחסלות.

תודה לך, כבר הולכת להוסיף זכויות למרתה :}}}

מרילין איילון אמר/ה...

אוי, בידיוק כאלה קיבלתי בפורים..הן היו נ-ה-ד-ר-ו-ת! מאוד מאוד אהבתי..והתמונות שלך מקסימות!

Roniti אמר/ה...

תודה מרילין יקירתי }{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife