יום שבת, 30 במאי 2009

פוקצ'ה

פוקצ'ה עם גזירי בצל סגול, בזיליקום מוצרלה ורוזמרין

פוקצ'ה עם זיתי קלמנטה רוזמרין ומוצרלה


ניחוח של איטליה בניו-יורק..


לשחק עם בצק..

עכשיו שכבר נגמר החג אפשר לחזור לשיגרה ולהתחיל לבשל ולאפות דברים שדחיתי.
יש לי רשימה של דברים שאני מתכננת להכין ואחד מהם בראש הרשימה הוא פוקצ'ה, משהו בניחוח איטלקי עם המון שמן זית עגבניות יבשות ורוזמרין..
היום התחיל כל כך יפה, שמש ענקית חמה של קיץ - שינוי מרענן לאחר שבוע גשום ואפרורי כל כך , לכן אין יותר מתאים מאשר לגרום לניחוחות מאפה שמרים בבית.


פוקצ'ה-מקור Bigjack
5 כוסות קמח
2 כפות שמרים יבשים
2 כפות סוכר
2 כפות מלח
3 כפות שמן זית
2 כוסות מים פושרים

אופן ההכנה:
בקערת המיקסר לערבב קמח ושמרים עם סוכר, להוסיף את השמן זית והמים ולערבל כ-5 דקות.
להוסיף את המלח ולהמשיך לערבל עוד 5 דקות.
לערבל ל-10 דקות נוספות.
הבצק דביק וזה בסדר.
להעביר לקערה משומנת ולכסות בשמן זית , לכסות במגבת נקיה ולחכות שהבצק יכפיל את נפחו.

בעזרת ידיים משומנות בשמן זית פותחים את הבצק ומשטחים בתבנית אפיה.
עם אצבעות הידיים עושים שקעים מכסים בשמן זית, מלח גס, גזירי בצל סגול, עגבניות שרי וכדורי מוצרלה.

אופים בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות כ-15- 20 דקות או עד שפני הפוקצ'ה מזהיבים.

בתיאבון!


12 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה אחותי אני הכנתי בחג ובמקום סוכר שמתי דבש.
תנסי
נשיקות חן ישראל

fairy_mi אמר/ה...

איזה ביצוע, דוז פואה!
מכורה לבצקים, אז מזל שהיא נמצאת אצלך ולא אצלי...
וכל מה שנותר לי בינתיים הוא לדמיין...
נראה מעולה!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

זוהי הפוקאצ'ה הקבועה שלי כפרה.
מבין עשרות המתכונים שניסיתי זה המתכון המנצח שמקבל כל מיני אינטרפטציות שונות .
כפרה עליך, האינטרפטציה שלך עשתה בי שמות.
גדולה מהחיים נשמתי.
יאללה תעלי בבלוג הכתום.
מתה עליך!

Roniti אמר/ה...

חנושי }{
אין כמותך!
בוודאי שאנסה בעתיד.

נשיקות !

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיה!
גם אני מתה על בצקים, בהתחלה לשחק איתם ואז כשהריח מתחיל להתפשט בבית אוחחח זה משהו..
תודות :}

Roniti אמר/ה...

ארי יקירתי
אחרי שקראתי את ההמלצות החמות שלך ידעתי שאפשר להכין בעיניים עצומות!
אוחחח כמה שהפוקצ'ה הזאת טעימה..
תאמיני שהיום הכנתי שידור חוזר והפעם בתור פיצה לילדים ?
אוחחח תענוג לחיך!!

bigjack אמר/ה...

משגע...אבל אני משוחד:-)
הטרנד החדש שלי עכשיו בפוקאצ'ות זה להוסיף באמצע הלישה עשבי תיבול טריים ויבשים (אורגנו, זעטר, בזילקום, צ'ולי גרוס) וזה משדרג פלאים את הבצק.
♥♥♥
יש לך גם בלוג בפרדס???

Roniti אמר/ה...

אוחחחח
נתת לי רעיון נוסף נפלא
אני מכורה לטעם.. תודה לך.

:}

Gal Cohen אמר/ה...

MOM! HAHA, we finished most of this before we actually sat down! this was amazing!<333

Unknown אמר/ה...

היי פונצי יקרה...

גם אני מאוהבות הבצק של צחי!!!!מעולה!!!

וגם אני מוסיפה עשבי תיבול [לפי עצתה של חברה]בחיי שזה נהדר..

הפוקציה שלך ניראה מעולהההההה

אחלה..

שמעתי נכון [קראתי] יש לךבלוג בפרדס???
תגידי אשמח לבקר בו...

נשיקות מלאן
שונטי

Roniti אמר/ה...

Gal Capara sheli
I miss you soooooooo much
come back home safe and i'll make you so much focaccia.
Love you אמא

Roniti אמר/ה...

שונטי יקרה לי }{
לגמרי בצק נהדר, איזה כיף להתעסק וגם טעים לאכול.
התקשרתי לאמא שלי בישראל ונתתי לה את המתכון, בירכה את צחי ואותי.

יש ניסיון סרק בפרדס, לא ימשיך לדעתי.

שבוע קסום }{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife